joi, 5 februarie 2009

Programul


O sa scriu aici programul nostru de invatat, una -ca sa il pot imbunatati, a doua- ca i l-am promis Irinei.
Am stabilit regula ca dimineata avem scoala, asa ca dupa ce se da scularea, pe la 8.30-9, copiii au cam o jumatate de ora-1 h sa se spele, rugaciunea, sa manance, sa se mai harjoneasca si apoi incepem scoala. Nu avem ora fixa, dar stiu ca trebuie sa fie de 2 ore.
De obicei incep cu Codrin, facem reading (din cartea, pe care am prezentat-o mai demult, writing (stil caligrafic), spelling (niste cartonase cu regulile de Spelling de Wanda Sanseri ).
Ma bucur tare ca am reusit sa-l fac sa uite scrisul teapan pe care l-a deprins la gradinita si a inceput sa scrie caligrafic. A fost un efort considerabil pentru ca-i intrase in sange deja..




Continuam apoi cu istorie/geografie in care lamurim diverse intrebari. II place si i se pare foarte interesanta. In orice caz, nu intru prea mult in amanunte, incerc sa stabilesc diverse repere de unde vom relua mai incolo, cand va mai creste.

Cu Olguta nu sunt prea insistenta, ne intereseaza sa stie literele, sa le recunoasca, sa le reproduca si o face binisor. Am un site de unde ii scot foi pe care le completeaza: cu litera lipsa, sau trebuie sa potriveasca imaginea cu numele scris pe fiecare parte a foii, sa faca diferite labirinturi cu numere de la 1-100 sau cu alfabetul, sa deseneze, ce-i place ei mai mult e sa gaseasca prima/ultima litera din imaginea prezentata si s-o incercuiasca (nu trebuie sa faca prea multe, de aia:)))
La matematica a invatat sa faca adunari simpleee, dar siiiimple, nimic din ce e prea greu n-o stimuleaza.. of.. Recunoaste formele geometrice si ii plac. Daca ii explic ceva lui Codrin, am observat ca sta cu urechile ciulite si uneori chiar da raspunsuri bune, dar sa n-o pun la masa sa faca ceva ca ii piere initiativa:)) Ca dovada si poza din postul precedent, cel mai bine se scrie pe covor:)
Scoala se sfarseste undeva pe la 11:30-12. Luam pranzul si urmeaza o pauza.


In timpul asta, Cornelia se plimba de la unul la altul, imi mai cere cate ceva, mai vrea sa stea in bratele mele, mai face cateva puzzle-uri, mai rasfoieste cate o carte, e o fetita cuminte, nu ne deranjeaza prea tare scoala noastra si poate sa isi gaseasca singura ceva de facut..

Dupa masa, pe la 1-1:30 o culc si de obicei mai stau langa ea si eu, cam o jumatate de ora max 1 h. Citesc, poate si dorm :p, imi prinde bine de fapt.
In timpul asta celor mari le dau voie la computer, pe diferite site-uri pentru scolari, etc.. Dupa ce ma scol ne apucam de a doua tura de lectii, facem matematica. Aici lucram dupa niste carti aduse din Ro, sau dupa o carte de la Kumon cu adunari sau despre invatarea timpului .
La matematica pot sa spun ca se prezinta asa:
- stie sa numere din 5 in 5, din 10 in 10 (i-au folosit la ceas si a inteles)
- cunoaste notiunile de inainte si dupa un numar, numere pare/impare
- familii de numere
- poate ordona crescator/descrescator un sir de numere
- descompune un numar in sute, zeci si unitati
- poate face aprecieri de <, >, =
- rezolva ecuatii simple cu o necunoscuta
- intelege comutativitatea adunarii
- verifica operatiile de adunare si scadere (de ex 4+5=9, adica 9-5=4)
- poate scrie o cifra ca o suma de doua sau trei numere (de ex 9=3+3+3)


Uneori mai introducem dimineata o vizita la biblioteca unde sunt diverse activitati pentru copii: de obicei se citesc carti de catre un angajat al bibliotecii si sunt o multime de mamici cu copilasi stand in cerc, care se joaca, participa la lectura, etc.. Am avut parte si de un Science lab in care Codrin a invatat cate ceva despre apa. Lor le place acolo ca e child friendly:)


Dupa 4 PM avem de obicei activitatile: pian, lupte, vioara, plimbari prin parc (avem doua familii cu copii pe langa noi si mai iesim la joaca din cand in cand)..

Seara mai fac putina muzica cu taticul: repeta piesele, auz, note, etc..

Cam atat in mare, nu am pus la punct foarte bine curricula si inca bajbai. Sper sa mai fac rost de carti din Romania si sa avansez la matematica. Cateodata mai facem si niste crafturi simple, de pictat si desenat s-au cam plictisit. I-am cumparat o roata de olarit dar inca lucram la ea si asteptam zile mai calde.
Si aici, ultima creatie a lui Codrin: mama la computer in timp ce scrie mesaje:)



2 comentarii:

@irina_sweet_home spunea...

ma uitam la curicula de la Calvert School, au in ea si idei de program. Am incercat azi sa le urmez sugestiile si sunt multumita.Cel mai greu mi se pare stabilirea continutului invatarii, si pregatirea materialelor.

AdrianaB spunea...

Irina, pai asta e tot greul la HS. Sa stabilesti pe cine vrei sa urmezi, si ce vrei sa stie copilul la sfarsit.. De aia spun ca inca nu mi-am stabilit curricula si inca sunt nesigura. Sunt atatea materiale, atatea metode, ca timpul e prea scurt ca sa le strecori pe toate.
Dar e bine ca te-ai apucat asa de timpuriu, eu n-am fost atat de inspirata si imi pare rau:)
Dar toate bune, sper sa ne indreptam in mers.