joi, 28 august 2008

Pregatiri de scoala

Incetisor, ma pregatesc. Marturisesc ca inca sunt sceptica- nu stiu daca eu am sa reusesc.
Dar ma gandesc ca fiind in America, am posibilitate sa fac asta, ma sprijina si Nick in acest lucru si.. atat am citit despre Hs ca acum chiar sunt curioasa daca-mi iese...

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Fac o paranteza ca sa explic de ce imi place ideea de homeschooling.
Imi place pentru ca vrem sa ne crestem copiii niste cavaleri si domnisoare, de moda veche, neatinsi de manelismul, mitocania, tupeul si aroganta pustilor de acum:((..
Imi place homeschoolingul pentru ca n-as suporta sa fie luati la gramada, tratati fara discernamant, la nevoie chiar umiliti cu un limbaj rusinos... Ei sunt diferiti, speciali, uimitori si nu las pe nimeni sa-mi spuna ca nu e asa..
Imi place pentru ca le da posibilitatea sa-si prelungeasca copilaria, sa se joace mai mult, sa cunoastem impreuna bucuria de a fi copil- liber de programe, profesori, termene, examene, colegi nesuferiti, etc..
Imi place pentru ca ii am sub ochi si pot sa ma bucur de ei fara sa mi se stranga sufletul gandindu-ma: "oare ce fac ei, acum???"
Imi place pentru ca imi iubesc familia si vreau sa stau cat mai mult cu ei. Timpul acesta nu mi-l mai da nimeni inapoi, ei cresc si se desprind, si vreau sa profit sa gustam impreuna copilaria..
Imi place homeschoolingul pentru ca pot sa le dau posibilitatea sa isi descopere talantii si sa ii incurajez sa-i ingrijeasca, sa-i creasca, sa se bucure de ei...
Atata timp cat vom putea, vom face acest lucru, mai incolo de noi, sta mila lui Dumnezeu si hotararile Lui.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Am introdus de cateva saptamani conceptul de "Quiet Time", atunci cand doarme bebe, 2-3 ore ii despart pe cei doi "monstrii" :D in camere diferite si le dau acolo carticele, joculete, sa scrie, orice, numai sa respecte aceste 2-3 ore de liniste in care trebuie sa se auda musca... bzzzzzzzz... pleosc!
Am ales cartile de tortura, sunt ffoaaarte dragute, as vrea sa fiu si eu torturata nitel cu ele (de fapt, o sa ma tortureze destul). Inca nu sunt sigura daca sa imi fac un program strict, sau sa merg pe disponibilitatile lor.. Adica atunci cand sunt bine dispusi o sa iau cartile si o sa le dau mici teme de facut.
Vreau sa fac o sesiune dimineata, cand sunt fresh amandoi, si apoi una in "quiet time"-ul lui bebe. In total cam 3 ore pe zi, eu cred ca sunt suficiente pentru gradinita si clasa I. Mai ales ca toata ziua e un "de ce", "cum", "arata-mi", etc..
Pe langa asta, Codrin mai are si de citit povestioare usoare (ii si place s-o faca) iar pentru Olguta am pus niste povesti pe care i le citesc eu(ea deseneaza cat timp C citeste).. Apoi joaca, alergat, piscina, putin joc pe computer(max. 1 ora), face si putina muzica (Codrin) si se umple ziua...

O sa lucrez cu amandoi in paralel, Codrin deja stie sa adune si sa citeasca, Olguta e la nivel de baza, si e ff incapatanata.. Am luat carti si pentru gradinita si pentru clasa I, plus ca o sa-mi trimita si mama din Ro, asa ca o sa pot face o comparatie intre ele.
Deocamdata ma pregatesc sufleteste, desi cred ca n-o sa fie o mare diferenta, adica n-o sa se simta ca la scoala(sper), intram incetisor in valuri, nu facem sarituri abrupte...
Mai mult pentru mama lor, care e o fricoasa...:)

Hehe, si pentru ca am gasit un film despre exact starea pe care o am, il pun aici:


2 comentarii:

@irina_sweet_home spunea...

Doamne ajuta! si inceput cu spor!si eu vreau sa reintru in programul obisnuit, bine ca s-a terminat vara,incep sa ma adun ;)). Reincep si eu hs-ul cu Ilinca, desi am inscris-o la gradi, dar nu stiu cat o s-o duc.

AdrianaB spunea...

Spor si tie:) Antreneaza-te cu ea pentru scoala, e bine ca inca e mica Ilinca.. Sa ma tii la curent cu ce faci:))