miercuri, 17 decembrie 2008

Corigenti la bun simt.




Citeam un comentariu la unul din site-urile preferate:), si am dat iar peste ideea pisaloaga a superioritatii scolii romanesti, idee care deja imi provoca dureri de stomac. Am fost si eu in scoala romaneasca si bineinteles, aveam o cultura generala foarte buna, memoria m-a ajutat intotdeauna, in plus de asta am o mama care dorea nespus de mult sa reuseasca in viata.. prin intermediul fiicelor ei..

Toata cultura asta generala nu m-a ajutat la nimic.. nu mi-a deschis cai nebanuite, nu mi-a inlesnit cunoasterea unor personalitati remarcabile care mai sunt inca ascunse in tara noastra (batranii pe care i-am cunoscut la biserica), nu m-a ajutat sa inteleg de ce nu e bine sa "smanglesti", sa mint, nu m-a ajutat sa inteleg de ce trebuie sa nu pacatuiesc, nu m-a ajutat sa-mi formez un caracter, nu mi-a ajutat DELOC, daca stau sa ma gandesc. Toate aceste lucruri le-am implinit dupa ce am cunoscut pe Hristos, biserica si preotii adevarati-par. Voicescu, par. Arsenie Muscalu, cartile legionare si mai ales experienta fantastica a batranilor legionari..
N-am stiut sa imi aleg drumul in viata la 18 ani, desi eram o eleva buna, nu stiam in ce parte s-o iau, ce se intampla cu mine, UNDE ma indrept???

Scoala romaneasca n-a facut nimic ca sa umple aceste goluri, cu toata superioritatea ei. In schimb, umple golurile din capul copiilor cu teoreme, formule matematice, chimie, ere geologice, comune primitive, si alte prostii care pe mine "ma ajuta" enoooorm acum.. la ce???
Scoala romaneasca e premianta la cultura generala dar e corigenta, ba chiar repetenta la bun simt si la educatia noastra morala.

Acasa nu am primit o educatie crestina, nu stiu ce m-a salvat si m-a ferit de rautatea lumii, poate faptul ca am fost introvertita si faptul ca nu aveam un fond rau..

Acum ceva timp priveam la televizor (pe cand aveam unul), unul din jocurile care se fac pe aici "Are you smarter then a fifth grader?", cu intrebari din clasa I pana in clasa a V, la care sunt invitate tot felul de personalitati ale lumii mondene, sau chiar doctoranzi, studenti buni, cu medii mari, directori de firme, jucatori de baschet, etc.. De data asta era invitata o Miss Nustiucare din Statul nustiucare, blonda, normal, foarte simpatica si vorbareata..
Din intrebare in intrebare s-a ajuns la faptul ca nu stia ce e Europa- continent sau tara? Dar cu o naturalete de invidiat recunostea clar ca nu stie, nu i se parea mare lucru ca nu stie asa ceva (chiar asa, si ce daca nu stia?).. Toata prestatia ei a fost una draguta, am simpatizat-o putin pentru ca era cinstita si nu ascundea nestiinta ei, faptul ca nu avea cultura generala domne' , dar ce m-a impresionat fff tare si m-a facut sa vad cu alti ochi poe americani a fost urmatoarea faza.. Ca sa scape din situatia in care ar fi putut pierde banii, avea mai multe optiuni de ales: putea sa aleaga unul din copiii care erau acolo pusi sa ajute cursantii, putea sa traga cu ochiul la ce au raspuns ei, si putea sa Cheat. Drept sa spun, nu stiu ce presupunea aceasta optiune ca eu eram atenta, bineinteles, la intrebarile de cultura generala :DDD, ehh boala veche!!
Dar faza interesanta a fost ca fata a refuzat sa foloseasca optiunea Cheat, desi avea o suma maaare de bani castigata (cred ca 500. 000 $) pe motivul ca nu a facut niciodata asa ceva si n-o sa faca nici acum asa, desi stie ca pierde banii...
Sincer am ramas ca la dentist, a fost o lectie de viata fenomenala, de la o fosta Miss, blonda si extrem de superficiala (dupa parerea unora!).
Ma gandeam daca in tara mea ar fi facut vreunul asa ceva..

Asa ca nu mai cred in superioritatea scolii romanesti, nu mai cred in nici o scoala de fapt, decat in Scoala de Duminica de la biserica noastra.
Asta e singura scoala in care copiii sunt invatati regulile de baza normale pentru a trai in lumea asta, cunostiintele si lectura se pot face in paralel, pe langa educatia morala, care cred ca e primordiala ca sa reziste copiii nostri sanatosi la cap la pubertate si apoi in adolescenta.

2 comentarii:

Anonim spunea...

excelent punctat, draga mea. Ti-as prelua articolul sa-l citeasca mai multi, ce parere ai?

@irina_sweet_home spunea...

da, e excelent, asa m-am gandit si eu, car ar trebui citit de mai multa lume