marți, 5 mai 2009

Copiii incapatanati

Ei bine, nu am numai unul, acum am doi incapatanati. Varsta si.. poate si alte nemultumiri, il fac pe C sa fie incapatanat, razvratit si greu de multumit. In fiecare zi trebuie sa mai scot putina rabdare (nu stiu de unde) ca sa ma abtin sa nu izbucnesc.

Am primit un mare carton ROSU de la Nick si sunt banata sa-l mai pedepsesc pe C.. si nu o faceam mereu, doar cand nu mai puteam de nervi sau chiar o merita..

Dar, N a venit cu o noua teorie, cu care sunt de acord, ca mamele nu trebuie sa ridice mana la baietii lor. Noi mai avem o problema cu el: e putin moale, plangacios si sensibil, sa-i spunem asa, si peste asta o mama autoritara si care-l mai si altoieste, ii stirbeste mult din self esteem.

Asa ca am ajuns la un maraton al rabdarii, in care ma simt ca o leguma fleoscaita, ce se taraste in urma unui pluton de copii energici si pusi pe fapte mari.

Olguta a fost din start Domnisoara NU, acum urmeaza si fratele ei.


De curand, am citit pe grupul ortodox de mame HS ca nu e numai problema mea (ce bine!) ci o au multe din ele. Ca recomandare a venit aceasta carte:

"You Can't Make Me (But I Can Be Persuaded): Strategies for Bringing Out the Best in Your Strong-Willed Child "

Pe care am cumparat-o, in asteptarea unei revelatii, a unei solutii miraculoase. Interesant de citit review-urile de pe amazon.

Revin cu comentarii dupa ce am citit-o.

7 comentarii:

Ileana A. spunea...

astept cu sufletul la gura sa-mi spui cum a fost cartea. stii tu de ce :)

P.S. Pe D il pedepsim si eu, si taica-su zi de zi... nu am gasit alta forma de a-l constrange sa faca ceva. Orice ii spun, cea mai banala chestie (de ex Hai la msa sau Du-te sa faci un dus, etc) e intampinata cu "nu vreau", "n-am chef", etc.

Am obosit si eu de atatea pedepse...

AdrianaB spunea...

Ah, stiu..
Zilele trecute se tot scula de dimineata cu un botic de 5 m, nu-i convenea nimic, raspunsul la orice il intrebam era "NU", o sicana pe O, nu voia sa manance, sa faca scoala, sa mearga undeva cu noi, nimic.
Pana m-am dumirit, dupa ce m-a intrebat tandru daca imi place de Grumpy din Alba ca Zapada... So, el il imita pe pitic... bang, bang...

Cred ca sunt la varsta cand isi cauta comportamentul, imita si bune si rele, fara sa se gandeasca la consecinte (adica fara sa se gandeasca la noi:D)..

Cat despre pedepse, nu mai am pentru el, decat din astea usoare: nu desene, il mai amenint ca nu merge la inot, etc.. De batut, rar..
Ca se obisnuieste si dupa aia o cere el singur.
Eu asa faceam cand eram mica, ma jucam cu nervi maica-mii si o ispiteam mereu sa ma bata (mi se parea o scapare a ei, nu o pedeapsa pentru mine).

Iar romanii asa sunt obisnuiti, cu batai peste cap, furisari("l-am fentat si de data asta, ha ha"), nu mai au demnitate- ca le-a fost spulberata la scoala, unde un strain il pedepsea sub ochii prietenilor..

Ma rog, ca s-o scurtez, incerc sa-i prezerv demnitatea, caci pana la urma, orice am spune, pedepsele fizice sunt umilitoare.

Ileana A. spunea...

a, nu ma refer la pedepse fizice, cel mult il mai trag de ureche. Pedepse inseamna taiata jumatatea de ora de calculator sau trimis la culcare :)sau taiat orice altceva ii placea sau vroia sa faca in ziua respectiva.

Gabi (sotul meu) are nervii tari si mimeaza suparari uriase. Poate sa nu vorbeasca si o saptamana cu Damian, ceea ce pe el il termina. Odata i-a zis ca nu mai are voie la calculator 3 ani de zile!!!! Sa vezi atunci cumintenia intruchipata :) cum venea baiatul sa ma intrebe: "Mami, pot sa te ajut?" etc, etc

@irina_sweet_home spunea...

astept si eu solutii, fiind posesoare de doi copii incapatanati :)

Lorena spunea...

Si eu, pentru fata. Baitul e timid moale si docil. Ma sperie, de fapt (poate ai solutii)...

AdrianaB spunea...

Lorena, pai asa era si al meu. Dar vad ca a inceput sa se trezeasca LOL.. Eu zic sa mai astepti putin.. La noi, Nick a hotarat sa-l dea la sporturi mai baietesti(gen box si lupte), dar nu cred ca astea l-au ajutat pe el, neaparat..

Ileana, of, pai eu de la pedepse fizice am fost banata :D.. Ca la astea repede ma infig(eam)

Irina, nu pot sa creeed. Asa mici si incapatanate? ;))

@irina_sweet_home spunea...

cred ca seamana cu mine ;))