luni, 24 august 2009

Tricotam

Sunt mandra de baiatul meu, si de mine..
Am luat la nimereala de la biblioteca, un film despre Knitting pentru copii, in care o bunicuta explica intr-un mod foarte haios cum sa tricotezi. Nici nu m-am obosit sa i-l arat, de fapt, l-a gasit singur si a fost curios sa-l vada.
Dupa un timp l-am gasit singur in camera incerca sa formeze ochiurile pe niste bete.. M-am mirat pentru ca nu avem in casa andrele.. Insa, s-a descurcat, a luat din gradina niste crengute si le-a ascutit la varf cu ascutitoarea si asa au iesit andrelele.. Se chinuia amarnic, nu-i iesea nimic.
Asa ca i-am luat niste andrele adevarate si un sul de lana.
Si se tot ruga de mine sa-i arat. Cred ca era nervos ca nu-i ies. I-am zis:
"Ce sa-ti arat? sunt un mare zero, mai mama, nu stiu sa tricotez!"
Pana m-am uitat la tante ce facea si brusc, mainile au inceput sa tricoteze singure. Chiar m-a deranjat putin metoda ei de a tricota, nu punea ata pe deget, cum facem noi, ci o dadea singura cu mana, un fel de scarpinici cu mana dreapta la urechea stanga. Asa ca mi-am suflecat manecile si am purces la treaba.
Aici e in prima faza:




















Aici dupa o ora:))




















Sunt tare, stiu!
Si cat s-a chinuit saraca mama sa ma invete.. Uite ca nu degeaba...






...

4 comentarii:

Icoane pentru suflet spunea...

si Antim e foarte interesat de tricotat si crosetat. de tricotat am incercat eu sa-i arat, dar la crosetat chiar nu ma pricep deloc. la noi e greu ca nu am timp sa-l supraveghez, si mi-e frica sa nu vina ceilalti peste el sa sa-si scoata ochii cu andrelele. mai gasisem pe net ceva cu tricotat pe degete, i-a placut, dar nu ies decat niste bentite subtirele asa. ma gandeam poate gasesc pe undeva niste instructiuni sa-l invat sa faca metaniere. erau la un moment dat pe forum la schitul darvari, dar vad ca l-au desfiintat si nu stiu unde sa mai caut, si nici nu stiu in alte limbi cum se cheama, sa mai caut

Ileana A. spunea...

mai, cum sa croseteze baiatu'?! parca e nu stiu cum... sau am eu ochelari de cal?

AdrianaB spunea...

Hehe, Ileana, si taticul lui cosea cand era mic:D.. Si uite ca-i normal la cap.
Oricum, pe C nu l-a prins pasiunea, va trebui sa termin eu paltonul de impletit..:))
E vorba de a experimenta, mie imi place ca se descurca singur si vrea sa invete, e curios.

flo.irina spunea...

1. fratele meu a invatat sa tricoteze ianintea mea pe niste...scobitori. Eu nu pricepeam si pace cand imi explica mama si tare ma ofticam cand vedeam ca el duce randul pana la capat.
2. i-am cumparat Sofiei mai intai niste cartoane desenate care se cos prin niste gaurele, stiti voi, aveam si noi cand eram mici. Bineintles ca Gabriel a terminat tabloausul pana seara, ea n-a terminat nici in vreo 4 luni. De fapt, ea nu prea termina nimic din ce incepe - of!- dar asta e alta poveste...
Apoi i-am cumparat un goblen pt copii f. f simplu, dupa primul rand s-a plictisit, Gabriel ma tot roaga sa i-l dau sa-l termine el.
La tricotat nu am incercat dar e o idee, poate o prinde
3. Cand eram mica era in sat un nene f cunoscut pt talentul lui la cusaturi, cosea ii (camasi populare) pt o cooperativa de productie ): Nimeni nu facea altite precum Lampie! (asa il chema)