vineri, 17 octombrie 2014

Pasta de dinti cu argila

Asa, am facut pasta de dinti la co-op, avem o clasa de Herbology unde tipa care prezinta a pus o multime de retete interesante, facute din plante, prafuri, seminte.
Pasta de dinti s-ar face din :

- 3 pahare de apa
- 1 1/2 pahar de scortisoara betigase
- 2 linguri cuisoare
- 1/2 lingura de bicarbonat de sodiu
- 1/2 lingurita sare de mare
- 1 sau 1 1/2 pahar de argila (aici cunoscuta sub numele de bentonite clay powder)


Se pun betigasele de scortisoara in apa, impreuna cu cuisoarele, la fiert. Se lasa pe foc mediu, amestecand usor, cam 30 de min. Putin din apa se va evapora, iar scortisoara o va colora putin, nu insa intr-o culoare prea vesela.

Dupa ce s-au lasat la fiert jumatate de ora, se rastoarna apa intr-un vas si se amesteca impreuna cu bicarbonatul si sarea. Se adauga cate putin argila,  pana ajunge la o consistenta asemanatoare pastei de dinti.

Are un gust putin sarat, si, daca vreti, se poate scoate sarea. Noi am pus in amestec si putin ulei de portocale. Se mai poate mixa ulei de menta, sau de levantica.

Note: atunci cand argila intra in contact cu apa, are loc o reactie electromagnetica prin care absoarbe particule mici din metale sau din vasele de plastic in care sunt puse. Asa ca e indicat sa se foloseasca numai vase din sticla.

Noi am folosit un aparat de facut mancare pentru bebici prin care am bagat pasta in pungute. O idee interesanta, mai ales ca eu habar n-aevam de asa ceva pe vremea bebelusilor mei.





































Niciun comentariu: