miercuri, 5 februarie 2014

Lectii

Zilele sunt asa pline, uneori, ca nu mai am timp decat sa arunc niste poze pe blog, in speranta ca voi avea odata si odata putine clipe sa mai adaug cateva cuvinte despre ele.
Ca sa incep povestea pozelor, trebuie sa mentionez ca Nick a venit cu ideea asta, el fiind asa de preocupat si dornic de metode de predare cat mai eficiente, eu fiind din categoria "tãran" care execut ordinele cat mai bine cu putinta.
Asa ca intr-una din zilele saptamanilor trecute, a venit cu sugestia sa implicam copiii in acest homeschooling, fiecare incercand sa predea altuia ce notiuni stie mai bine.
Targetul nostru a fost bebe, ca sa spun pe a dreapta, pentru ca e inca un bebe si se poarta ca atare, asa ca am decis sa il implicam intr-un proces intensiv de gradinita acasa, in care fiecare din ceilalti frati sa ii prezinte doua trei cuvinte, numere, idei, trairi - pe care sa le invete,si sa ii dezvolte "fundul de stat" pe scaun ca sa il mai trezeasca din bebeluseala lui...
Dar cum i s-a parut o idee interesanta, a dat sarcina copiilor sa aplice si intre ei aceasta metoda, asa ca Lia s-a ocupat de Nectarie, iar Codrin de Olguta.. Mare minune ca s-au si inteles ultimii doi, nu s-au (prea) impuns/jignit/paruit ci au colaborat intr-o masura.

Pe masura ce incercam diverse metode, apar la iveala si probleme la care nu ne gandeam, cum ar fi caracterul câte unuia, care pus in pozitie de teacher, ii mai cresc cativa centimetri in plus si asa ego-ul se umfla, se umfla si sta sa imi explodeze mie in fata. Probleme de caracter de genul: autoritatea prost inteleasa, jigniri, atitudine de sus, nerabdarea, emfaza, lipsa de dragoste pentru elev...
Nu ca eu as fi prea departe de ele, le am si eu, dar e bine sa le vad la altii, asa pot sa le conturez mai bine si sa le dau de-a dura cand simt ca incearca sa ma imbratiseze prea strans.



























2 comentarii:

Aurelia spunea...

La noi s-a intamplat spontan chestia asta cu predatul. Flavia, din proprie initiativa, s-a apucat sa-i predea alfabetul, Ilincai.
Am zis ca exagereaza, Ilinca abia traseaza niste linii, ar trebui inceput cu semnele grafice (dar tot devreme mi se pare). Mai exagerat decat exagerarea Flaviei: Ilinca recunoaste literele alfabetului!

AdrianaB spunea...

Da, Aurelia, copiii au un bun simt inascut, trebuie doar sa nu-l ucidem. Nick vorbea de astfel de experiment dupa ce a vazut intr-unul din satele romanesti o clasa de copii de varste diferite: de la clasa I pana la clasa a V a. Si interactionau f bine intre ei.
Si oricum, Cornelia si Olguta inteleg mai bine bebeluseasca lui Nectarie decat noi, adultii, asa ca probabil si Nectarie intelege mai bine explicatiile Corneliei decat ale mele :)