duminică, 25 ianuarie 2009

Lectii


M-am adunat cu greu si am inceput iar programul. Avem program zilnic si chiar m-a amuzat Codrin, Sambata s-a apucat el singur sa le faca scoala duduilor: le-a asezat scaunele in fata tablei si le-a predat numerele:), le-a dat termen sa termine treaba si le-a verificat.. Apoi si-a acordat singur un desen (le-a invitat si pe eleve, c-au fost disciplinate).

Mi-am adus aminte de poeziile invatate in ciclul primar, una din ele fiind cea a lui T. Arghezi -"Zdreanta"- din care numai invataminte proaste poti sa tragi, alta cu "Gandacelul", care mie mi-a stors mii de lacrimi, si nu mai spun de povestile lui Creanga...
Ca urmare am cautat o carte cu deprinderi bune pe care trebuie sa le stie copilul, si pe deasupra sa fie si crestina, si am gasit.



Foarte frumos ilustrata, am gasit o multime de poezii, scurte, care pot fi invatate si pe care putem discuta despre diferite comportamente, facand legatura cu virtutile crestine..





Cel mai mult mi-a placut povestea lui "Te rog" care era un pitic ce locuia in gura copiilor. Si el din cand in cand trebuia sa mai respire, asa ca baietelul/fetita trebuia sa deschida gura si sa spuna"Te rog" ca piticul sa mai ia o gura de aer curat.. Semana intr-un fel cu povestea romaneasca a lui "Nu vreau" pe care-l tinea fetita incapatanata in brate.
Nici nu stiu daca e poveste romaneasca sau e o traducere, aici am gasit o adaptare a "Turtitei fermecate" denumita "Gingerbread man", tot la fel, o placintica prea mandra pentru o turta amarata, care credea ca poate pacali pe oricine, dar care sfarseste pe mustetile unei vulpi:).. Aici e piticul "Please":







Povestea piticului, se termina cu happyend, adica apuca si el sa rasufle in gurita unui baietel politicos.
Mai sunt si cateva fabule ale lui Esop, deci e un fel de culegere cu tot ce e bun.

Zilele trecute am citit putin despre Stone Age, o carte de istorie pentru copii, si am incercat sa scot cat am putut elemente ca civilizatia de milioane de ani, omul primitiv, neandartal, etc, care abundau efectiv in toata cartulia. N-am chef sa ametesc copilul cu informatii neadevarate, si asa m-a intrebat daca omul ala in putulica goala cu fata de maimuta rea e Adam..

Din toata cartea, pe Codrin l-au interesat mai mult obiectele de lupta, asa ca am purces de am facut o toporisca si un arc..

Toporisca am reusit s-o leg eu cumva, era cam groasa sfoara, dar la arc am refuzat sa-l ajut, pentru ca nu mai aveam ata in casa.. Asa ca baiatul s-a descurcat singur si dupa ce a disparut juma de ora, a consumat toata ata de dinti a lui taica-su. A iesit un arc cu miros de menta, foarte bun la ascutitul dintilor:))



Concluzia indreptatita a fost ca omul e in continua evolutie, iar copilul a primit un premiu de originalitate:)

3 comentarii:

@irina_sweet_home spunea...

super povestea cu piticul, hihi. In ro nu cred ca ai gasi carti asa faine ;)

despre arc ce sa zic, ce copil creativ ai!:))

AdrianaB spunea...

Multu:)
Las ca o sa vezi si tu:)
Nu stiu ce are ca e plin de idei care mai de care mai traznite, de la joaca cu focul, ciocane, cuie, la razboaie sangeroase cu taiat de capete si pedepsirea surorilor.. De abia ii mai tin piept.. off..

@irina_sweet_home spunea...

haha, bine ca am fete (deocamdata ) ;))

voi cum va organizati, le zici ca de la ora de.. incepem scoala, si incepeti sa lucrati?