marți, 22 iulie 2008

Cuvintele II

Ieri dimineata am fost trezita de doua manute care ma zgaltaiau: "eic-ap, mami".. Am inceput sa rad in somn, de unde le scoate oare? Am ajuns la faza in care accept orice, pana si spaniola o accept, numai sa vorbeasca.. N-o mai corectez si o las in voia ei, se pare ca prefera engleza, nu stiu de ce :(.
La 2 ani si o luna a inceput sa strige numele fratilor ei, Co-in si O-ga. Pare mult mai aware decat alte dati, e dispusa sa repete dupa mine orice ii spun.. Dar are limite: nu pronunta pe l, si mi se pare mie ca nu aude bine, poceste cuvintele.. Am trimitere la audiograma sa vad daca e bine..
Am inceput sa citesc cartea recomandata de I (Let me hear your voice), si mi-am dat seama ca nu e autism.. Poate fi o intarziere a limbajului desi mai are momente cand se plimba in picioare, in patul ei, face ture de la un capat la altul, 10-20 de ture pana ameteste. Uneori si intre camere mai repeta procesul.. Somnul de noapte s-a imbunatatit nesperat de bine, poate pentru rugaciunile Sf. Nicolae, poate pentru ca am luat-o si pe ea cu mine in pat. De fapt, din mila lui Dumnezeu, ca eu sunt in continuare naravasa si isterica:((


Ieri am fost in parc cu ele si am facut poze:).. Mi-a mai servit expresii in engleza: "I've gotcha", "Here you go", si muulte alte cuvinte care le aude la Olga sau de la Dora..

Pana acum nu stiam de fapt ce presupune autismul, habar nu aveam ce inseamna, acum mi-am mai lamurit din intrebari.. Am avut aceasta banuiala pentru ca ma simteam f vinovata. Sper sa fie bine, sa inceapa sa vorbeasca si sa uit episodul asta..

Intorcandu-ma la Catherine Maurice, la I, la toate probleme astea, ma simt totusi vinovata, pentru ca ma aflu aici, si nici macar nu sunt recunoscatoare. Totusi ar trebui sa accept ca America are ceva bun, fata de lipsurile din Romania, aici macar iti poti trata copilul, il poti salva, pe cand acolo, nu. Ceea ce mi se pare uimitor, e ca exista recuperare!! Nici macar asta nu stiam, cuvantul autism era egal cu cancer - boala lunga, moarte sufleteasca iremediabila..
Doar ca e multa lupta, ingrozitoare, cu propriile ganduri negre, cu copilul tau, cu reusita terapiei, Doamne ce putere iti trebuie ca mama..

4 comentarii:

@irina_sweet_home spunea...

Ma bucur ca te-ai mai linistit.Eu sunt sigura ca n-are nimic, se vede pe fetisoara ei ca e ok.

Ai inceput sa-ti faci planificarile pentru HS?

aici au materiale interesante, dar poate ii stii deja:

http://www.paideaclassics.org/index.php?sid=&cart_id=&admin=1&category_id=640

AdrianaB spunea...

Mersi Irina.. Uneori am senzatia ca sunt cam panicoasa, alteori imi imaginez lucruri.. Bine ca vorbeste si a inceput sa doarma..

Legat de HS, trebuie sa-mi fac planul, deja am anuntat pe cei de la scoli ca incep, am gasit o prietena care face de ceva timp si merg s-o intreb pe ea..
Sa vad cum reusesc cu toti pe cap... Dar am inteles ca primele luni sunt mai grele, pana imi fac un program, pana inteleg copii, etc..

Stiu de paideea, sa vad ce zice si tipa asta... Mersi:))

Anonim spunea...

nu cumva prinde engleza de la "cartoons"? si e normal astfel sa o prefere. ei?

AdrianaB spunea...

:) am mai spus ca nu-i dau TV, ii dau desene alese pe CD, multe sunt cu povesti biblice, am gasit o groaza aici-le dau celor mari, ca rasplata, seara... si printre ele am strecurat si Dora..
Nici pomeneala de cartoons..
Oricum, de cand suntem plecati n-avem TV si e mai bine, sper sa uite de tot..