luni, 20 aprilie 2015

Braille Institute

Azi am intrat iarasi in iures, gradinita lui Nectarie si apoi am plecat cu copiii la un field trip la Braille Institute. Ideea excursiei a venit de la Book Club, unde am discutat despre cartea lui Helen Keller - The Story of my Life, asa ca ne-am zis ca o sa fie interesant sa aflam mai multe despre Braille language.
Piesa de rezistenta a fost o camera cu tot felul de lucrari de arta ale celor care incercau sa se adapteze cu aceasta lipsa. Sau incercau sa o compenseze cu alta calitate.
Unele din ele m-au impresionat teribil, pentru ca aveau foarte multa delicatete si amanunte rafinate.
Nu-mi imaginam ca pot descoperi asa frumuseti, venisem pregatita pentru altceva. 

La intrare in muzeu:


Camera cu lucrarile de arta


Cateva din ele,








Au  incercat sa intre in pielea personajelor si au lucrat cu niste margelute, legati la ochi.


Au trecut din mana in mana o piesa, incercand sa ghiceasca ce e, folosind doar tactilul :). 
Nu multi si-au dat seama, poate unul sau doi din copii.




Doamna aceasta era o scumpa, Shannon o chema, orbise la 34 de ani, din cauza glaucomului. Dragostea de carti a facut-o sa fie foarte motivata sa invete Braille language, care e destul de dificil, spunea ca totul se invata cam in 2-3 ani. 



Din pacate, copiii nu erau prea interesati de nimic, mai mult am intrebat noi, parintii, chiar nu inteleg de ce sunt asa plictisiti si nu au gasit nimic sa intrebe!!!

In fine, am taiat iar internetul acasa, si am plecat sa o duc pe Olga la volei, pe Cornelia la inot. Codrin a ramas bosumflat acasa, cu Nectarie dormind. 
Dupa 30 de min ma suna daca poate sa faca gratarul afara, Sure!, why not?, chiar te rog. Asa ca dupa doua ore, cand am ajuns inapoi acasa, ne astepta masa pregatita: aripioare de pui la gratar si piure. OMG, ce rezultate frumoase cand iau cablul de la modem! 
Mai repetam figura :))

2 comentarii:

Maria Iuliana spunea...

Foarte interesant.. Si eu cred ca trebuie constientizati.

Ce fain, cu Codrin, astept si eu zile din astea gustoase :) Deocamdata M face limonada :D

Nu am putut sa trimit comentarii si acum recuperez :)

AdrianaB spunea...

Da, mi-a mai sppus cineva ca nu putea sa lase comentarii.